Ahad, 24 Januari 2010

Berkabung di Johor




Assalammualaikum semua.. pada hari jumaat lepas kita diberitakan dgn kemangkatan DYMM Sultan Johor dan pada keesokannye rakyat diperintahkan berkabung selama 7 hari di seluruh negeri johor. Dan pada keesokan harinya iaitu pada hari sabtu saya dan rakan telah menjalankan aktiviti survey untuk shopping centre building di sekitar Johor Bahru, di Plaza Kotaraya, yang aktiviti perniagaan ditutup selama sehari bagi menghormati kemangkatan sultan johor..
Seperti gambar diatas kami mengambil angin di lobby Kotaraya iaitu di restoran Singgah Selalu yang kelihatan lenggang sama sekali, sementara aktiviti survey kami dijalankan pada pukul 5.30 petang.
survey yang dijalankan adalah meperkatakan tentang shopping centre yang terdapat di sekitar Johor Bahru yang sama sekali tidak memuaskankan hati warga Johor, hanya terdapat beberapa shopping centre yang menjadi kegemaran pengunjung itupun boleh dikira dgn jari. Jadi kami meluahkan pendapat menambahkan fasiliti,kemudahan utk sekeluarga beriadah, bukan sekadar shopping centre tapi turut menyediakan taman tema didalam bangunan , tempat rekiasi, bowling , cinema, swimming pool tau ape sahaja yang boleh dijalankan aktiviti sekeluarga seperti yang terdapat sekitar Kuala Lumpur.
Aktiviti ini dijalankan bagi mendengar pendapat warga Johor untuk pemaju menjalankan
pembinaan Shopping Complex baru ditapak komtar lama...diharap pendapat ini teruskan dengan pembinaan yang dapat dikongsi warga tempatan...Insyaalah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan